frumalm.blogg.se

Man måste se på saken från minst två håll - annars blir man en liten människa.

Nu gäller det att inte snöa in sig...

Publicerad 2012-12-10 09:39:00 i Allmänt,

 
Kan någon ha undgått... det har snöat. Vita stora flingor staplas på hög och nu har vi riktig vinter.
Jobbigt att skrapa rutor...
 
Trafikvarningarna duggar tätt, rapporter om inställda skolbussar, Facebook snart överhettat av kommentarer över snön. Visst ställer det till besvär, för många med oss brukar det innebära att djurens vatten i stallet fryser, strömavbrott och att vi inte kommer ut från gården men förutom det....SÅ ÄR DET ÄR JU SÅ MYSIGT!!!!!!!!!
 
Har just haft besök av kära grannen som har skottat till oss. Hans hjärta är lika stort som hans traktor. Ibland slår han knut på sig själv för att hjälpa oss grannar så han knappt hinner med sitt eget. Tror att jag ska påminna honom lite idag om att han inte ska donera sitt traktorstora hjärta till oss hjälplösa krakar, det behöver han ha själv.
 
Så klart man får beklaga sig över vädret, det behöver man få göra. Problemet är bara om alla negativa saker lägger sig som en våt mössa över huvudet på en, direkt när man slår upp gluggarna på morgonen - då ser man inget annat och det enda som händer är att allt blir lite jobbigare och svårare, för SURPRISE!!! ... snön smälter inte för att man neggar....
 
Här kommer medicinen som funkar för mej.... vakna, sträck på dig lite under täcket, börja leeeeeee!   Funkar även om man har tvåstämmig kör bredvid sig - maaaaammaaaaaaaaaaa... som upprepar sig i det oändliga, samtidigt som man har en leadsinger som lägger upp ett solo på temat : ooouuuwwwääääääää
 
Då föreställer jag mig inbyggda Peltor hörselkåpor, switch on och poff... ljudet försvann. Så där ja... vicka lite på tårna... leeeer, ser barnen gapa som fågelungar, men det kommer inget ljud, inte i mitt huvud... känner en liten skadeglädje över att ha överlistat dem med mina osynliga Peltor, he he,... de ser fåniga och frustrerade ut... Sedan ser jag mig själv i overall, varma vantar och mina älskade muklukboots, letande efter byns största driva... och sedan slänger jag mig. Ibland vill en tanke på snö innanför kragen entra mitt huvud, men den får snällt stanna utanför, för nu har jag sjukt kul i snön..... se så fint det kan vara:
 
Ja! Så är morgonen i gång, om första tanken är positiv så kan man ofta styra upp resten. Nu är jag redo att höra mina fågelungars ljuva krax igen och ta hand om allas bestyr!
 
Ibland glömmer jag mig själv och då kommer den våta mössan som ett brev på posten.
 
Som när jag ska klä mig. Jag har en deg på magen. Bland annat på magen, den har jäst vidare.  Ibland önskar jag att jag var Barbamamma. Om man klämde lite runt magen så kanske det kunde hoppa ner en bit så man kunde få en rumpa, för den lyser med sin frånvaro och har alltid gjort. Men det blir liksom mer uppenbart när resten av kroppen jäser. Hade gärna gått upp ett par storlekar om man hade haft någon form av just ... form. Ska jobba på att forma den positiva tanken.
 
Tur att underbara A med sina 1000 väskor med kläder, skor och accessoarer var med i lördags. Hon är stylist, som en trollkarl med deg-kvinnor. Hon fick mig att känna mig snygg igen. I lördags var det möhippa. Lever fortfarande på den kicken, sjukt kul vi hade. Underbart att få vara med om att göra dagen för kära, kära L!  Hon blev Helsingborgs vackraste kvinna iklädd paljetter, sotade ögon och snygg frisyr. Hon är otroligt vacker utan det också med men nu lyste det så ingen kunde undgå..!   Ett härligt gäng tjejer... lovley!
 
Med den glädjen inkapslad i kroppen, ihop med "hoppa i snön tanken", så ska jag ta mig an dagen!
 
Studsa ut ni också, välkommen till en vit vecka! Se till att minimera tiden i dessa underbara dagar som ni förbannar vintern, fyll den med något roligt i stället. Själv ska jag jobba med min degproblematik, både mentalt och på crosstrainern!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Malm

Följ min blogg med Bloglovin Småbarnsmamma, fru (fast varför väljer man att beskriva sig själv vad man är till någon annan)? Jag är ju .. nu tog det stopp. Jag är som jag är, glad å snäll. Pratar först och tänker sen, vänder och vrider på alla resonemang. Känner först - gör som jag känner och tänker sen... nu kom det igen "tänker sen" kanske jag skulle prova att tänka FÖRE? Eller? Mañana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela