frumalm.blogg.se

Man måste se på saken från minst två håll - annars blir man en liten människa.

Det är inte bara riksdagsmän som har nytta av metallrör.

Publicerad 2012-11-27 09:16:54 i Allmänt,

Det är inte bara riksdagsmän som kan ha nytta av ett gediget metallrör. Det fick jag erfara igår när jag var ute och körde bil. Plötsligt började en massa lampor lysa på instrumentpanelen. Jag körde i vanlig ordning struts-principen och sluta titta på dem. Det som inte syns finns inte. Bilen funkade dessutom precis som vanligt.
 
Plötsligt började ytterligare en lampa lysa, airbagen! För min inre syn utspelade sig genast ett skådespel, där jag blir attackerad av en luftkudde, som helt utan förvarning bestämt sig för att inte bo i en låda längre. Lite kittlande känsla att fortsätta köra, lite som Rysk roulett, me vs car. I dag är jag klokare och vet att den lampan lyser när airbagen inte fungerar. Det var mycket som inte fungerade och roten till det hela var att generatorn inte hade en bra dag. Detta resulterade i motorstopp. Som tur är har jag en fantastisk och bilkunnig person i min närhet, som alltid ställer upp vid diverse haveri hos oss och han fanns på plats efter en kvart.
 
En snabbtitt under huven, fram med metallröret, som var ganska mycket mindre än dem som de händiga politikerna på stan hade, bank bank, vrider om nyckeln och bilen startar. Instrumentpanelen ser inte längre ut som en pimpad juldekoration, dvs inga röda lampor som blinkar och lyser. Bilen går perfekt. Tydligen hade kolet hängt upp sig...??!!
 
Men, it´s not the size, it´s the way you swing it... och även om jag skulle ha ett litet rör tillhands nästa gång detta händer är inte chansen så stor att jag träffar just generatorn om jag skulle på och banka.  Det ser dessutom olika ut under huven på olika bilar. Detta lärde jag mig härom året när jag hällde spolarvätska i bromsoljan.
 
It´s not the size, it´s the way you swing it... om någon av ovannämnda politiker läser detta inlägg, vilket jag knappast tror, så är det en devis att ta till sig. Det måste vara väldigt små människor som behöver så stora tillhyggen. Och det vet alla som läst mina inlägg, att man måste se på saken från minst två håll, annars blir man en liten människa. ...kan det månne vara så.... att de är så små ,för att de ser på saken från endast ett håll och inte från två?


 
Lindens tomtar.
Dessa sötnosarna var höjdpunkten på årets julskyltning i Hässleholm, som för övrigt var ganska blöt och trist. Mysiga ulltomtar tillverkade av ull från Lindens egna får, av Lindens egna husfru. Om ni vill köpa en tomte finns de på torget i Hässleholm i en av de röda bodarna ända fram till jul! Där finns även yllestrumpor, inneskor och även ätbara, hemmaproducerade varor. Lokalproducerat i Mala :) Väl värt att titta förbi!!
 
Önskar alla en härlig dag och glöm inte bort att de yttre lagerna på bullen också är värda att avnjutas! (Vad jag menar med det finns att läsa i inlägget om serendipitet)!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-29 21:58:10

ha ha Och ALLA politiker borde så klart läsa din välskrivna blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Malm

Följ min blogg med Bloglovin Småbarnsmamma, fru (fast varför väljer man att beskriva sig själv vad man är till någon annan)? Jag är ju .. nu tog det stopp. Jag är som jag är, glad å snäll. Pratar först och tänker sen, vänder och vrider på alla resonemang. Känner först - gör som jag känner och tänker sen... nu kom det igen "tänker sen" kanske jag skulle prova att tänka FÖRE? Eller? Mañana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela