frumalm.blogg.se

Man måste se på saken från minst två håll - annars blir man en liten människa.

Mitt fläsk gungar i otakt.

Publicerad 2012-11-29 11:31:00 i Allmänt,

Jag har börjat dansa magdans. Om min kära vän och tillika danstränare A hade hört detta, hade hon troligtvis strypt mig med min röda, blingande och skramlande danssjal som pryder mina höfter när jag tränar.
 
Det heter orientalisk dans, hade hon sagt. Det är höften som rör sig - inte magen.  Det är där problemet uppstår, förstår ni.... det är min mage som dallrar, höften står stilla. Jag dansar magdans, men vill gärna lära mig behärska orientalisk dans.
 
Det absolut värsta är att när man gungat loss ett tag fortplantar sig svängningarna till andra delar av kroppen. Speciellt ett parti ovanför magen och i bland även ett på baksidan av kroppen. Båda dessa partier består av ett"par" och på båda ställen motarbetar paren i respektive grupp varandra och då uppstår en obeskrivbar otakt. De lever sitt eget liv.... Men alla i gruppen har bestämt att det är högt i tak, ok att skratta, inte ta sig själv på för stort allvar och viktigast av allt: Inte spara på krutet. Vi går in för det till 100 % och tar ut svängarna.
 
Det viktigaste efter träningen är att dricka och att låta alla dyningar gå ur kroppen innan man går och lägger sig. Annars blir man lätt sjösjuk.
 
I kväll ska jag dansa för mig själv här hemma lite, för träningen är inställd. Trots att jag inte känner mig så stylish när jag dansar är det så fantastiskt kul. Alla i gruppen säger samma sak- man kan inte sluta le på hela kvällen efter träning och man går som i ett lyckorus. Jag rekommenderar alla att våga släppa loss till lite orientaliska toner ibland. Det är så häftigt!
 
Dagen uppmaning är: ta för dig och släpp loss, vackra människa!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-11-29 11:56:25

Hallå Fru Malm!

Trevlig liten blogg du startat!
Magdans låter ju fantastiskt kul men säkert svårt att få kläm på. Har provat latinamerikanskt och afrodans och känner igen det där med att det kan "gunga" lite i otakt : ))
Inte lätt för oss svennar som liksom inte har det där gunget och höftrytmiken i blodet.

Kör hårt - shake it all!!

Kram Kram

Svar: Tack tack! Visst är det härligt!!!!
Fru Malm

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-11-29 14:45:26

Åhh jag älskar din blogg!!! Att en människa kan göra en annan människas dag utan att ses är helt otroligt !!! Så galet rolig läsning !! Hälsa familjen <3

Svar: Tack, hälsa du med! Kul att glädja nån!!!
Fru Malm

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-29 21:45:41

I will follow you...
Mag- flåt orientalist låter häftigt.

Svar: Vi ska ha uppvisning till våren, skickar VIP inbjudan :)
Fru Malm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Malm

Följ min blogg med Bloglovin Småbarnsmamma, fru (fast varför väljer man att beskriva sig själv vad man är till någon annan)? Jag är ju .. nu tog det stopp. Jag är som jag är, glad å snäll. Pratar först och tänker sen, vänder och vrider på alla resonemang. Känner först - gör som jag känner och tänker sen... nu kom det igen "tänker sen" kanske jag skulle prova att tänka FÖRE? Eller? Mañana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela