frumalm.blogg.se

Man måste se på saken från minst två håll - annars blir man en liten människa.

Serendipitet förde mig hit.

Publicerad 2012-11-24 00:08:13 i Allmänt,

Serendipitet - det betyder ungefär att man utav en slump hittar något som man igentligen inte var ute efter.
 
Nu tänkte jag ju som så, tidigare idag, att jag skulle göra en liten grej av min flottiga middag på Facebook. Tog ett kort med mobilen och beskrev min torftiga lunch.
 
Detta som en lite nosig och ironisk motpol till de fina beskrivningar av olika människors middagsexempel, som ibland, tillsynes endast uppkommer för att bekräfta och befästa en social status och  göra läsaren uppmärksam på att fb-publicisten innehar en fingerfärdighet vad det gäller matlagning och har kännedom om "rätt" råvaror. Vissa har givetvis ett genuint matintresse, vissa följer med mat-hypen och vill visa att de hänger med i svängarna helt enkelt.
 
Nu åter till serendipiteten. Det bar sig inte bättre än att jag fick flera kommentarer om att starta en blogg. Något som aldrig tidigare funnits med i mina tankar, men en boll sattes i rullning och här sitter jag nu. Med min serendipitet... och min blogg....som jag tror kommer att handla om vardagen, som facinerar mig mycket. Vardag har blivit en 5-dagars transportsträcka som endast ska passeras för att man ska nå fram till fredagsmyset, som fortsätter i helglull-lull och mynnar ut i söndagsångesten för att sedan övergå i en ny 5dagars transportsträcka. Bisarrt! Det är ju som att köpa en kanelsnäcka, veva bort de yttersta raderna och bara äta kladdet i mitten. Vilket slöseri! Givetvis ska man njuta av hela bullen. Detta kommer jag nog att återkomma till...
 
Bloggen kommer nog också att vända och vrida på konstiga saker som händer, sådana saker som oftast bara passerar obemärkt förbi. Ibland fastnar sådana saker i mitt huvud och då måste det bara tumla runt en stund där inne. Men istället för som tidigare -att det bara försvinner ut i tomma intet eller hamnar i en dålig Sing a songwriter låt som spelas i de fyra ackord jag behärskar på gitarren och som mina stackars barn och hundar tvingas lyssna på .... så kan  det få landa här. Läs det eller skit i det, fast det är ju ganska kul om du vill läsa det förstås!
 
 
Jag älskar Mia Skäringer. Jag känner igen mig i henne.Jag är lite som henne, lite som den bilden hon ger sken av att vara iallafall. Ibland blir det lite tokigt och ibland kanske man inte har den strukturen som förväntas. Oftast är mina kläder lite på sned, allt jag gör är inte helt genomtänkt alltid. Känner-handlar- tänker. Fel ordning. Men det är okej ändå, börjar jag tro och förlika mej med. Jag kan identifeiera mig mer och mer i den rollen. Att det altid kommer att se ut som ett bombnedslag på minst ett ställe i huset, att ibland får man ha på sig en outfit som o-matchar för att tvätthögen är stor som Kilimanjaro och ibland säger man helt fel sak vid helt fel tillfälle.
 
MEN - jag tror inte att jag är ensam här och kanske min blogg kan bjuda in fler vackra människor till min värld, där man skrapat av finishen från ytan och saker får vara lite mer som de faktiskt är igentligen... utan förskönande omständigheter, där inte allt matchar och skiner. Där man inte har ALLT som man önskar sig och man kanske bara får vara så snäll att göra det bästa av situationen som råder. Lite grand som Mickan vs Anna i Solsidan, för att återknyta till Mia Skäringer.
 
Det doftar inte lavendel ens när perfekta flickor fiser.
Välkommen till min värld!

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-24 00:27:23

Ja!! Du gjorde dett! Vilken början! Jag ser redan fram emot dina nästa rader!

Svar: Hoppas du kan få lite feel good moments av din läsning fram över... kram!
Fru Malm

Postat av: Therese

Publicerad 2012-11-24 00:31:10

Underbart Malena!
Har aldrig kommenterat i en blogg förr och sällan haft intresse att ens läsa nån.. Men dina inlägg på fb roar mig alltid, så tumme upp för att du nu blir en "bloggare"! Jag kommer med spänning att följa kanelbullevardagen hos Malms.
Kram

Svar: Så glad jag blir för fin kommentar... Kanelbullevardag... det kanske kommer att bli en het potatis i bloggosfären, tack för tipset!
Fru Malm

Postat av: Annlouise

Publicerad 2012-11-24 08:16:35

Fantastiska malena jag vill läsa allt;) Puss

Svar: Gulle dej! Tack min vän!
Fru Malm

Postat av: Sys

Publicerad 2012-11-24 08:49:11

Tack för att du får mig att känna mig helt normal <3 <3

Svar: Det var ju skönt att du känner så... helt min mening faktiskt!
Fru Malm

Postat av: Nannor

Publicerad 2012-11-24 09:44:21

Härligt Malena!

Jag är ingen fan av bloggar eller bloggare men efter att läst många av dina roliga/tragikomiska inlägg på FB så måste jag ju bara göra ett inlägg och fortsätta följa din blogg.

/Nannor

Svar: tack!!!
kul att du gillar det! Hoppas du finner kommande inlägg oxå underhållande!!!
Fru Malm

Postat av: terese

Publicerad 2012-11-24 11:15:35

Saticken så bra detta kommer att bli Malena! Du har en fantastiskt härlig "personlig" röst när du skriver och jag kommer definitivt följa bloggen. Kram


Svar: Tack desamma Terese, har ett litet uppslag om dig på g, men kollar givetvis med dig innan jag publicerar.
Fru Malm

Postat av: terese

Publicerad 2012-11-25 17:05:58

Låter onekligen intressant, ska bli kul att läsa :D

Svar: :)
Fru Malm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Malm

Följ min blogg med Bloglovin Småbarnsmamma, fru (fast varför väljer man att beskriva sig själv vad man är till någon annan)? Jag är ju .. nu tog det stopp. Jag är som jag är, glad å snäll. Pratar först och tänker sen, vänder och vrider på alla resonemang. Känner först - gör som jag känner och tänker sen... nu kom det igen "tänker sen" kanske jag skulle prova att tänka FÖRE? Eller? Mañana.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela